Velkommen til Webhotel-junglen

Velkommen til det jungle, det kan være at vælge webhotel. I denne guide vil jeg tage dig under armen og prøve at klæde dig bedst muligt på, så du kan blive klar til at vælge det webhotel, du skal hoste din hjemmeside på. I denne artikel kommer vi til at beskæftige os med kundeservice og pris, og hvad de hver især kan få af betydning for, hvor du skal hoste din hjemmeside. Hvis du skal ud at kigge efter webhotel, så kan du med fordel starte din søgning herinde: https://findwebhotel.nu/

At vælge webhotel er et af de vigtigste valg, du kommer til at stå over for

Som det første vil jeg pointere, hvor vigtigt valget af webhotel kommer til at være for hele din hjemmeside. Alt starter og slutter med webhotellet, og det er dem, der sørger for, at din hjemmeside ligger på nettet og rent faktisk kan findes. Det vil sige, at de opfylder den allermest basale funktion ved hjemmesiden – nemlig at sørge for, at det rent faktisk er en hjemmeside, der er online og ikke bare findes på din egen maskine. Hvis de ikke udfylder deres rolle ordentligt, så kunne du lige så godt ikke have en hjemmeside. Derfor er det et meget vigtigt valg, du står overfor her tidligt i din proces med at sætte hjemmesiden op.

Kan du få fat i dit webhotel, når det brænder på, eller svarer de kun på mails mellem 8-12 om onsdagen?

Lad os starte med problemerne – fordi der kommer til at komme problemer. Som i alle andre brancher er det vigtigt, at du kan få fat i dine leverandører, som i dette tilfælde vil være dit webhotel. Nogle gange kan du få brug for at få taget siden ned midlertidigt, eller måske er den blevet hacket. Lige meget hvad, er det vigtigt, at du får en direkte hotline til deres support, hvor du kan ringe ind døgnet rundt – fordi nogle problemer kan altså ikke vente til morgenen efter.

1000 kr for 10 måneder eller 600 for et år?

Hvis du har planer om at drive din hjemmeside i længere tid, kan det godt betale sig at vælge en langtidsaftale. Der kan være mange penge at spare om måneden, hvis du binder dig i længere tid, og nogle gange kan det endda være muligt at forhandle med dit webhotel. Husk derfor altid at være kritisk med prisen. Nogle webhoteller har desuden mulighed for at give rabat, hvis man opretter flere hjemmesider gennem dem, og hvis du alligevel har planer om at skulle drive flere projekter online, så er det ikke en helt dum idé at binde dem alle sammen op på samme webhotel, hvis I har et godt samarbejde. Dette vil desuden også gøre det nemmere for dig at holde overblikket, i stedet for at du skal ringe rundt til flere forskellige virksomheder, hver gang du vil ændre på dine hjemmesider.

 

 

Related posts