Zoho

Zoho er en suite af online-applikationer, blandt andet med “kloner” af alle OFFICE-pakke programmerne. Du skal kun oprette en brugerkonto, hvorefter du har adgang til suiten via et website. Og så er det er ganske gratis.

Firmaet bag zoho, AdventNet Inc skriver at deres “vision er at tilbyde vore kunder (enkeltpersoner, studerende, undervisere, non-profit- samt små- og mellemstore virksomheder) den mest omfattende pakke af applikationer (bredde), med tilstrækkeligt mange funktioner (dybde) til at gøre brugeroplevelsen værdifuld”. (ret frit oversat)

Fordele ved at bruge Zoho? 
Zoho pakken udgør en bred vifte af online-applikationer, hvilket gør det meget let at udføre “hele pakken” af almindelige kontoropgaver i et gratis online miljø. Zoho gemmer dokumenter og data online på egne servere og kan derfor tilgås fra alle steder. Det betyder så længe du har adgang til internettet kan du få adgang til dine data på zoho fra enhver computer. Det er gratis og det kræver ikke installation på egen PC og vedligeholdelse heraf. Ulempen er, at det – endnu ihvert fald – er på engelsk.

Kom godt i gang 
Klik på linket “New user ? Sign up for free” eller du kan starte ved blot at klikke på Zoho tjeneste, du er interesseret i, og du bliver bedt om at oprette en konto – navn, e-mail-adresse, adgangskode og en bekræftelseskode og den slags. Når du har læst og accepterer Servicevilkårene og Privacy policy får du en e-mail, som beder om at bekræfte din konto. Derefter kan du begynde at bruge zoho-programerne. Zoho tjenester supporterer “single sign on” (SSO) på tværs af alle vores programmer, så når du abonnerer på en tjeneste, du har adgang til alle de tjenester, der anvender samme brugernavn eller e-mail adresse og adgangskode.

Har du en Google eller Yahoo konto i forvejen, kan du logge på med login derfra – ganske smart.

Her finder du Zoho
http://www.zoho.com

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *