Digital Marketing

3 grundsten til en populær hjemmeside

Et enkelt søgeord på google giver ofte flere tusind resultater. De fleste mennesker med et gennemsnitligt kendskab til cyper-verdenen, vælger ofte, at besøge flere hjemmesider, i håb om at finde den bedste. En god hjemmeside er afgørende for antallet af besøgende og hvis du vil være nummer #1 i dit felt, må denne del stå skarpt. I en tid hvor alting fortages online, vil der være stor konkurrence om denne titel. Går du rundt med en lille iværksætter-drøm, men er ikke helt sikker på, hvordan du gør din hjemmeside den mest eftertragtede? Så kommer her 3 grundsten til en populær hjemmeside.

Design                                                       

Når der på et splitsekund, popper den ene efter den anden blå overskrift op på skærmen, er det de færreste, der tænker længe over, hvilket link de trykker på. Til gengæld tager det heller ikke lang tid for folk, at bedømme, om en hjemmeside er værd at udforske. Man lader blot blikket scanne siden. Hvis designet er rodet og farverne i ubalance, kan det hurtigt give anledning til et tryk på ”tilbage-knappen”. Sørg derfor for, at hjemmesidens layout er overskueligt og behageligt for øjet. Lige linjer og systematisk inddelte genveje, skaber et overblik, selv Birthe på 80 år kan følge med ved. Derudover kan der tilføjes spændende farvespil, der får netop din side til at dtå ud fra de andres.

Reklame

Vores sanseindtryk bliver hver dag bombarderet med reklamer for alt mellem himmel og jord – langt flere end man bevidst lægger mærke til. Det er uanset, om det er som en kæmpe plakat ved dit lokale busstopsted, som et lille logo på modstandernes fodboldtrøjer eller som en firkant i højre side af dit facebook startside. Reklamer er mere vigtige for vores beslutninger end man skulle tro. Selvom du blot scroller forbi reklamen på din computerskærm, vil din underbevidsthed opfange et indtryk, hvilket vil gøre dig mere tilbøjelig til, at besøge hjemmesiden senere. Derfor er det helt essentielt, at gøre brug af god digital marketing.

Indhold og målgruppe

En god hjemmeside og en god salgsperson er bevidst omkring, hvilke personer der har interesse for ens varer. Hvis hjemmesiden skal tiltrække flere, må det være tydelige hvem den henvender sig til. Dette kan også komme til udtryk i de to overstående punkter. Designet kan blandt andet fortælle noget om formået med hjemmesiden. Hvis der ønskes et seriøst look, kan man gå med neutrale farver i sit design. Modsat, kan man lege med komplementærfarverne, hvis formålet er at underholde. Placeringen af reklamer bunder også i bevidsthed om sin målgruppe. Unge mennesker vil for eksempel ofte blive mere påvirket af reklamer på de sociale medier end ældre mennesker. Samme fokus er vigtigt, når det kommer til indholdet på din hjemmeside. I realiteten er din hjemmeside, hvad du gør den til. Læsertypen kan gøres bred, ved at dække mange forskellige emner, samt ramme kernelæseren ved at holde fast i et enkelt tema. Spørgsmål der altid virker, inden du opretter din hjemmeside, er de klassiske: ”Hvem, hvad og hvor?”.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *